niedziela, 13 lipca 2014

Tryb nocny i (trochę) inna sałatka owocowa

Jak Wam płyną wakacje kochani? Ja czekam z niecierpliwością na sierpień - na Polskę... A póki co, przez męża przestawiona na tryb nocny, staram się przyrządzać jego rodzinne potrawy - z mniejszym lub większym sukcesem ;)

Jedna z nich jest tzw "sałatka owocowa" - po raz pierwszy kiedy jej spróbowałam przepadłam na całego. Jej wykonanie jednak stanowiło dla mnie ogromny sekret i wyobrażałam sobie jak skomplikowany to musi być proces. Tymczasem jest to najprostszy deser na świecie - pomijając moje banany na ciepło w czekoladzie, ale o tym innym razem.




MAROKAŃSKA SAŁATKA OWOCOWA

Składniki:
  • dojrzale awokado 
  • schłodzone mleko
  • ulubione owoce
  • rodzynki 
  • posiekane orzechy i migdały  
  • odrobina cukru
Przygotowanie:

  1. Obrane ze skorki awokado (ja rozcinam je na pol i wybieram łyżeczką) i mleko miksujemy w blenderze, dodając cukru do smaku. Najlepiej zaczynać od małej ilości mleka - po zmiksowaniu mieszanina powinna być nie za gęsta - coś jak ciasto na naleśniki.
  2. W pucharkach kroimy na drobno owoce (banan, jabłko, nektaryna, melon itd.), zalewamy zblendowanym awokado z mlekiem i posypujemy rodzynkami i orzechami. Ja nie miałam orzechów ani rodzynek. Koniecznie podajemy z łyżką. 

Smacznego! 
  

2 komentarze:

  1. Gdybym lubiła słodkości - pewnie bym się skusiła.... ;-). W każdym razie - pomysł ciekawy. Pozdrawiam Adoriso!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety uwielbiam słodkie rzeczy. Pozdrawiam :)

      Usuń